Fysiikka- ja ravintokoulutus

Koulutus on tarkoitettu yli lajirajojen kaikille erotuomareille, jotka ovat olleet vähintään 2 vuotta mukana erotuomaritoiminnassa.

Olet sitten nuori tuomari tai vähän iäkkäämpi tai lupaava ja haluat kehittää lisää ammattitaitoasi fysiikan ja ravinnon puolelta, tämä kurssi on Sinulle tarkoitettu.

Eerikkilän Urheiluopistolla 21.10.2017

Viimeinen ilmoittautumispäivä on 21.09.2017.

Ilmoittautumislomakkeeseen tästä linkistä.

Syksyn 2014 kurssilaisten kokemuksia tilaisuudesta löytyy tästä linkistä

Kurssi järjestetään ja kurssille mahtuu vielä kuusi osallistujaa.

Koulutuksen tavoitteena on, että kurssin jälkeen erotuomari mm. ymmärtää :

urheilijan arjen vaatimukst, hyvän fyysisen kunnon vaikutuksen erotuomarisuoritukseen, fyysisen olemuksen (atleettisuuden) vaikutuksen pelinjohtamiseen, alkuverryttelyn merkityksen suoritukseen sekä alkuverryttelyn tärkeyden osana kokonaisharjoittelua, kestävyyskunnon harjoittelun periaatteet sekä olemusta tukevan harjoittelun periaatteet.

Lisäksi tavoitteena on, että erotuomari osaa itsenäisesti toteuttaa :

laadukkaan alkuverryttelyn, sykeperusteisen kestävyysharjoittelun sekä juoksutekniikkaa ja koordinoida kehittävän harjoituksen

Kouluttajina toimivat :

Aku Jaakkonen; fysioterapeutti ja FISAF Personal Trainer sekä

Vesa Kuparinen; fysioterapeutti AMK, NLP Practitioner, Suomen Palloliiton erotuomareiden fyysisen kunnon valmentaja (OTO) sekä Miesten koripallomaajoukkueen fysioterapeutti

Koulutuksessa tapaat myös muita eri lajien erotuomarikollegoita, joihin voit tutustua sekä vaihtaa mielipiteitä ja ajatuksia heidän kanssaan.

Ilmoittautuminen ja kurssimaksu

Viimeinen ilmoittautumispäivä on 21.09.2017.

Kurssimaksu on 90 €.

Kurssimaksu laskutetaan tilaisuuden jälkeen ilmoittamaltasi taholta. Kysy lajiliitoltasi tai erotuomarikerholtasi avustusta kurssimaksuun.

Maksu kattaa lounaan sekä tulo- ja lähtökahvin sekä ruokaisan sämpylän ja iltapäiväkahvin.

Koulutukseen otetaan 20 ensin ilmoittautunutta.

Syksyn 2016 ohjelma löytyy tästä.

Kurssimateriaali

Kouluttajien materiaali toimitetaan koulutuksen jälkeen erikseen kurssilaisille.

Materiaali on kouluttajien omaisuutta ja sitä ei saa toimittaa tai välittää eteenpäin kolmannelle osapuolelle.

Materiaali on tarkoitettu vain kurssilaisten käyttöön.

Lisätietoja koulutuksesta : SEL:in koulutuksen sähköpostista koulutus@referee.fi tai koulutustyöryhmältä (yhteytiedot työryhmä sivustolta)